Snapchat Spectacles

   

   “Voor degenen onder jullie die met spanning hebben uitgekeken naar de komst van Snapchat ‘Spectacles’: ze kunnen nu online worden gekocht – maar alleen in de VS.

   Spectacles, een bril waarmee je video's kunt opnemen vanuit het gezichtsveld van je ogen, gelanceerd in september 2016.

   De hardware neemt slechts clips van 10 seconden per keer op. Gebruikers kunnen de videoduur verlengen door nogmaals op de opnameknop te drukken, maar er worden slechts twee doorlopende clips van 10 seconden geproduceerd in plaats van een langere.

   Het accessoire werd beroemd toen Snap Snapbot-automaten lanceerde die naar verschillende plaatsen in de VS reisden en de glazen uitdeelden aan de gelukkige vinders.

   Het bedrijf zette ook een pop-upwinkel op in New York waar de technische bril werd verkocht, die sindsdien is gesloten met de online release.

   De spektakelkoorts bereikte afgelopen november misschien wel zijn hoogste punt toen een paar naar verluidt op eBay te koop werd aangeboden voor $ 5.000.

   Hoewel Snapchat volhoudt dat de Spectacles "geen significante inkomsten hebben gegenereerd", zou het online beschikbaar stellen van de felbegeerde bril voorafgaand aan Snap's debuut op de NYSE een strategische zet kunnen zijn.

   Snap had 158 miljoen dagelijks actieve gebruikers in het vierde kwartaal, een stijging van slechts 3 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal, vergeleken met een groei van 14 procent in dezelfde periode in 2015, volgens de beursgang van Snapchat.

   Nieuwe gadgets die meer manieren bieden om met Snapchat te communiceren, kunnen helpen nieuwe gebruikers aan te trekken en bestaande gebruikers ertoe aan te zetten meer tijd aan de app te besteden.

   De bril is verkrijgbaar op Spectacles.com voor $ 129,99 en is verkrijgbaar in drie verschillende kleuren: koraal, zwart en groenblauw.

   Momenteel worden ze alleen verkocht aan Spectacle-gebruikers in de VS."

 

Bron: Sarah Reid, independent.ie

laat een reactie achter